SRETNI IVICA, 2016.

Odlučivši uključiti sve naše članove mlađe grupe u predstavu koja ne bi bila preopterećena velikim brojem likova i kompliciranom dramaturgijom, kako bismo svi zajedno s više discipline i smirenosti, a time i kreativnosti, uživali u radu, odlučili smo grupu razdijeliti u dvije skupine – te smo počeli istovremeni rad na dvjema bajkama Braće Grimm: Sretni Ivica te Ribar i njegova Žena.

Zašto smo se opredijelili za dramatiziranje upravo ovih proznih tekstova, obrazlažemo u kazališnom listiću pisanom za premijeru „Sretnog Ivice“ koja se odigrala 6.6.2016.: 

„Dvije  ovoljetne premijere Kazališne radionice „Mali meštar“ povezane su karakterima glavnih likova: Ivice i Ribara. Obojicu bismo mogli obuhvatiti biblijskim izrazom 'blaženi siromasi duhom'. Sretni Ivica i Ribar, 'siromasi duhom', koji su središte i jedne i druge dramske igre, pravi su sretnici, jer vole svoju skromnu svakodnevnicu, vole svoje zanimanje koje im donosi kruh svagdašnji, ljude s kojima žive  i provode miran, skroman život u kojem im ništa ne nedostaje. Neovisni su i slobodni zbog svoje svijesti o tome da se pravo bogatstvo nalazi u čovjeku, a ne izvan njega u zgrtanju materijalnog blaga. Blago je tu da služi čovjeku, a ne da ga optereti i preuzme. Ivica i Ribar sposobni su pronaći radost u jednostavnosti postojanja. Upravo zbog svog 'siromaštva' u ambiciji za zgrtanjem – nazivamo ih siromasima duha, a zapravo su najbogatiji  među ljudima, jer biser sreće kojeg nose u sebi – neraspadljivo je blago.“

Robertina Hrstić, prof. 

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 998 KB

 

Objavljeno u Premijere

SUĐENJE IVCU PIVCU, 2015. (obnovljeno)

U drugoj večeri proslave desetogodišnjice osnivanja Kazališne radionice „Mali meštar“ prikazana je premijera obnovljene predstave iz 2008. godine sa „novim“ i „starim“ glumcima. Predstava nastala „po mjeri“ ondašnje generacije polaznika radionice, s njihovim odabirom likova iz dječje književnosti – od Crvenkapice do Harryija Pottera – sada je izvedena u zajedničkim nastupom članova upisanih prije deset godina i članova nedavno formirane mlađe grupe polaznika. Glavni lik i dalje je nekadašnji jedanaestogodišnji dječak, kojeg sada umjesto jedanaestogodišnjaka glumi isti glumac deset godina stariji, mama je „ostala ista“, dok su ostale uloge preuzeli drugi članovi radionice. Živopisna družina poiskakala je iz knjiga u sobi dječaka Ivana, da mu, prema našem vlastitom scenariju, suvremenim dječjim jezikom i razmišljanjima, presudi za „zločin“ netrpeljivog ponašanja prema majci.

Nekad samo zli vuk danas se tuži da je žrtva zlostavljanja u bajkama u kojima mu čine razna zlodjela i prijeti prijavom Društvu za zaštitu životinja, a teta vještica je osupnuta drskošću pozitivnih likova Harryija i Hermione, koji usprkos svojoj misiji na putu dobra odijevaju tj. „kompromitiraju“ njen vještičji crni plašt, a vještičju metlu „zlorabe u dobrotvorne svrhe“. Predstavu su sa zanimanjem pratili i mlađi i stariji, a s obzirom da je postava još uvijek na okupu, planiramo je izvoditi i sljedeće godine.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 606 KB

 

Objavljeno u Premijere

REKLAME, 2015. (obnovljeno)

U želji da obilježimo 10.godina rada „Malog meštra“ oživjeli smo dvije stare predstave, a prva od njih, „Reklame“ izvedena je u prvoj večeri obilježavanja desetogodišnjice, 3.6. i 2.7.2015. 

Na otvaranju proslave gostovali su „Grdelini“, dječji zbor pri Pučkom otvorenom učilištu kojeg vode Renata Gaurina i Tea Marin, svečanost je otvorio gradonačelnik Drniša Josip Begonja, a publiku je pozdravio i ravnatelj Pučkog otvorenog učilišta Davor Čupić. S izmijenjenim ulogama, udruženi članovi starije i mlađe grupe „Malog meštra“, obnovili su stare „Reklame“ i još jednom nasmijali publiku. Predstava je aktivna, tj. može se izvoditi po dogovoru.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 900 KB

 

Objavljeno u Premijere

POŠTARSKA BAJKA, 2013.

Upisom novih članova i formiranjem nove, mlađe grupe u dobi od prvog do petog razreda osnovne škole, pokazala se potreba za upoznavanjem osnovnih pojmova kazališne umjetnosti. Kako je plan radionice stoga obuhvaćao uz osnovne pojmove dramske umjetnosti i poznate kazališne tehnike, tako smo poznate poštarske patuljke iz lektire za drugi razred osnovne Karela Čapeka pretvorili u male kazališne pomoćnike. Poštarski patuljci su predstavom u predstavi prikazali različitim kazališnim tehnikama putovanje poštara Kolbabe, koji u vom slučaju nije pokušavao spojiti Františeka i Marženku putujući Češkom, nego je tražio Franu i Maru po drniškom kraju. Lokalizacija priče bila je nužna za aktualiziranje teme, a ujedno i napomena i polaznicima i publici – da je kazalište umjetnost trenutka u kojem živimo i da diše sa svojom publikom. Zajednička izrada scenografije i rekvizita u radionici bila je dio likovnog izražavanja, a da sve bude veselije, glazba je odredila lokalitete i ugođaj scene. Poučeni iskustvom s glomaznom scenografijom koja je nezgodna za gostovanja, osmisli smo niz prizora koji se scenografski „drže“ za jednu špagu, koja prelazi iz „štrika za vješanje čarapa“ u prizoru „Siverić“ - nosač za plahtu kazališta sjena u prizoru „Oklaj“, a zatim i paravan za kazalište lutaka u „Moseću“. „Drnišku „Poštu“ su patuljci spremili u tren, jer ona cijela, uključujući pisma i pakete koje su sami izradili, stane na jedna jedina konobarska kolica i u trenu nestane u pozadini pozornice. Veselom „Poštarskom bajkom“ članovi male grupe većinom su debitirali pred drniškom publikom i izveli predstavu više puta. Predstava je još uvijek „aktivna“ i može se izvoditi po potrebi za dogovorene izvedbe.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 882 KB
2. PLAKAT (Izvedba 6.8.2018.) 406 KB
3. KAZALIŠNI LISTIĆ (Izvedba 6.8.2018.) 569 KB

 

Objavljeno u Premijere

REKLAME, 2012.

„Reklame“ su nastale iz domaćeg zadatka polaznicima da osmisle reklamu za zadani proizvod kojom će naglasiti snagu jezika uvjeravanja u potrebu kupnje pojedinog proizvoda. Početna tema radionice je bila raznolikost tekstova i njihova namjena, a svrha i cilj rada na predstavi je osvještavanje o primjeni govornih i negovornih tehnika kojima se služimo sami i kojima se služe naši sugovornici kako bi nas uvjerili u istinitost određene teze. „Zbirka“ reklama ujedinjena je okvirnom pričom o glavnom liku koji prati nogometnu utakmicu na televiziji, ali je tijekom cijele predstave ometan ili zabavljan reklamama. Gromoglasni smijeh u publici bio je potvrda humorističnoj namjeri ove parodije.

Ovom predstavom Kazališna radionica “Mali meštar“ postala dobitnikom dviju nagrada na festivalu za dječje kazališne radionice i profesionalne kazališne ansamble „Pod murvom“ koji se pete godine za redom održavao u Skradinu. „Malim meštrima“  peteročlani žiri kazališnih djelatnika  dodijelio je nagrade „Mala zlatna murva“ za najbolju predstavu po mišljenju publike te nagradu za najbolju mušku ulogu do osamnaest godina Mati Čičmira za ulogu Krnjavog dida. 

U predstavi glumi sedamnaest polaznika radionice u dobi od predškolskog uzrasta do sedamnaest godina. Inspicijent predstave bio je Vjekoslav Kević, djelatnik Pučkog otvorenog učilišta „Drniš“.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 1,10 MB

 

Objavljeno u Premijere

KAKO JE POTJEH TRAŽIO ISTINU, 2009.

Predstava „Kako je Potjeh tražio istinu“ nastala je kao plod rada radionice cijele školske godine. 

Rad je počeo vježbama izražajnog čitanja, razjašnjavanja pojmova bajke kao epske vrste, analizom likova i interpretacijom cjelokupnog djela. Razlaganje tkiva fabule na pojedine prizore uslijedilo zapažanjem promjena mjesta radnje koje se zbivaju u priča, što je najsigurniji put za inscenaciju, tj. za postavljanje buduće drame na pozornicu. Polaznici su uočili glavne „zglobove“ priče koji predstavljaju temelj za sažimanje pripovjednog teksta u buduću dramu na sceni. Iznalaženje scenskih rješenja za pojedine prizore, od plana izrade scenografije do kretanja likova na sceni (mizanscena) bili su zadatci polaznika radionice. Dijelove scenografije izradili su Ante Lojić i Mile Sunara, a kulisu šume je oslikala Tena Živković. Uslijedilo je kreiranje kostima i šivanje po mjeri budućih glumaca predstave. U kreacijama nam je pomogla odgojiteljica Dječjeg vrtića „Drniš“ Vesna Čupić, a kostime je sašila Danica Ljubić. Izbor glazbe sadržavao je djela Lise Gerard, Toma Waitsa i Arsena Dedića i naglašavao tragični ugođaj ove rijetke tragedije u svijetu dječje književnosti. Montažu glazbe obavio je Marko Šiklić u studiju Radio Drniša.Komplicirane izmjene scenografije, svjetlosnih efekata i glazbenih brojeva obavljao je vješto inspicijent predstave Vjekoslav Kević. Usprkos našoj „borbi“ s amaterskim pomagalima – rekvizitima, kostimografijom i tehnikom, kao i emocionalno teškom tematikom, predstava je dobro primljena i od najmlađe publike, kao i od starije, u svojim brojnim izvedbama. Oprema nezgodna za transport ograničila nas je na samo jedno gostovanje, na skradinskom festivalu „Pod murvom“ u ljeto 2010.godine gdje smo nastupali izvan konkurencije.

Dramatizacija originalne bajke Ivane Brlić-Mažuranić učinjena je modernizirano, u duhu suvremenog govora i interesnih sfera današnje publike, no u svojoj namjeri i postignutom cilju, priča je ostala ista.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 0,97 MB

 

Objavljeno u Premijere

SUĐENJE IVCU PIVCU, 2008.

„Suđenje Ivcu Pivcu“ predstava je nastala iz ciljeva plana i programa radionice da se s polaznicima prođe proces temeljitog usvajanja dramske osobe kao vlastite uloge u predstavi. Polazište za tekst predstave bila nam je kratka priča pod naslovom „Ico Šico“ tete Mire Priesler iz knjige „Gljivice pričaju i druge priče“. Osnovna priča kazuje kako je dječak Ico u sukobu s majkom bacio knjigu na pod, nakon čega iz različitih knjiga u mraku njegove sobe izlaze različiti likovi koji izražavaju svoj stav o nastaloj situaciji. Prilikom daljnje dramatizacije, a na prijedloge članova radionice, glavni lik dobio je ime Ivac Pivac, a kniiga koju je tresnuo o pod pri sukobu s majkom bila je jedna od popularnijih knjiga današnje lektire – „Čudnovate zgode šegrta Hlapića“ Ivane Brlić Mažuranić. Osim zadanih uloga dječaka Ivana, njegovih dviju sestara Mare i Tonke te njegove majke, sve ostale dramske osobe nastale su po izboru članova radionice koji su prilikom nastanka teksta dobili dopuštenje odabrati bilo koji lika iz svijeta dječje literature kojeg bi željeli glumiti u ovoj predstavi. Tako su se na popisu željenih uloga našli, uz Hlapića, Gitu i Mrkonju – Crvenkapica, Maćeha, Ivica i Marica, Pipi Duga Čarapa, kao i suvremeni likovi Harry Potter,Hermiona, Barbi,itd. I dok su polaznici prolazili od karakterizacije odabranog lika do „uhodavanja u cipelama lika“, nastajale su dramske osobe koje je u dramatizaciju uobličila voditeljica grupe. Nakon dugotrajnog procesa rada, nastala je predstava „Suđenje Ivcu Pivcu“, pisana upravo za naše mlade glumce.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT 339 KB

 

Objavljeno u Premijere

CIRKUSGRAD, 2005.

„Cirkusgrad“ je prva predstava Kazališne radionice „Mali meštar“ s prvim upisanim članovima.

Polaznici u dobi od prvog do četvrtog razreda te jedna odrasla članica dobili su okvirne upute o zadatku kojeg trebaju obaviti na pozornici, s prethodnim razjašnjenjem vlastite uloge u predstavi.

Za početni scenarij poslužio nam je upravo za svrhe dramskog odgoja napisan istoimeni igrokaz autorice Ines Škuflić Horvat objavljen u knjizi  „Maštoplov“. Tekst kojeg govore glumci nije prethodno utvrđen te je bilo zanimljivo pratiti iz izvedbe u izvedbu kako će naši mladi članovi govorom i gestom uobličiti ovoga puta zadanu situaciju. Ponekad je to ovisilo o njihovom raspoloženju, a ponekad i o međusobnim odnosima u privatnim životima, pa smo zbog neizvjesnosti ishoda situacija na koncu morali „zamrznuti“ tekst i ne prepuštati ga više improvizaciji. „Zamrzavanjem“ teksta dobili smo i točniju informaciju o trajanju  predstave, jer se ona znala proširiti i na pola sata više ili manje, a naši su glumci bili još premladi da bi bili potpuno uživljeni u svoje uloge, a istovremeno i osjećali bilo publike kojim se može odrediti potreba za skraćenjem ili produženjem scene. Šaptač, svakako, nije bio potreban, a ni moguć u ovakvom načinu rada, dok je trema bila – nepoznata.

Pomno smo odabrali glazbu za „Cirkusgrad“, tako da je grad iz mašte bio prepun vedrih tonova autora klasične glazbe: Vivaldija, Hydena, Beethovena, Korsakova, a u završnoj sceni svi glumci pjevali su „O, sole mio“ prateći snimku te pjesme u izvedbi Hrida Matića, opernog pjevača porijeklom iz Drniša. 

Premijerno je predstava prikazana polaznicima Dječjeg vrtića „Drniš“ koji su i sami sudjelovali u njenom nastanku, nacrtavši plakate zamišljenog grada koje smo upotrijebili za scenografiju predstave. Zatim su uslijedile brojne izvedbe tijekom nastavne godine 2005.-2006. i dalje.

PRILOŽENI DOKUMENTI:
Br. Opis datoteke Tip Veličina Preuzimanje
1. PLAKAT I KAZALIŠNI LISTIĆ 647 KB

 

Objavljeno u Premijere

  • 1
  • 2